FAM
Sinusta välitetään
1 Joh 4:19 “Me rakastamme koska Jumala on ensin rakastanut meitä”

1. Haluamme että löydät hengellisen kodin joka heijastaa Taivaan Isän rakkautta – >
    Famin sunnuntai koko seurakuntaperheelle
  2. Haluamme että saat aitoja ja rakkaudellisia ihmissuhteita-> pienryhmät (solut) jotka kokoontuvat viikottain jossa pääset jakamaan elämää ja kasvamaan uskossa arjen keskellä.
  3. Haluamme että opit tuntemaan luojasi, löytäen elämäsi tarkoituksen -> Uskon perusteet, Alfa-kurssi, solut, Famin sunnuntai
  4. Haluamme tehdä hyvää tässä yhteisössä ja yhteiskunnassamme – > Yhteiset tempaukset, siunaten yhdessä Famina jotain kohdetta taloudellisesti. Jokainen Familainen voi jollain tavalla välittää Jumalan rakkautta, yksilönä, soluina, koko Fam perheenä.

SYKSYN OPETUSSARJANA PERHE.

Opetuksien lisäksi haluamme seurakuntana panostaa perheisiin monella eri tapaa. Avioliittopäivä ”Tahdon edelleen” järjestetään yhdessä Hattulan kotikirkon kanssa la 21.9. Lokakuussa starttaa Perheraksa joka kokoontuu kuusi kertaa tulevan syksyn ja kevään aikana. Teemoina/rakennuspalikoita ovat näissä perheraksa-kokoontumisissa rakkaus, auttaminen, kiitollisuus, rohkaisu, anteeksi ja ilo. Ilmoittautuminen Jonnalle ke 23.10 mennessä.
jonna-maaret.heinonen@helluntaiseurakunta.net
0449017092

Jonna starttasi syksyn opetussarjan PERHE. Perhe oli Jumalan ensimmäinen rakentama instituutio ennen kuin syntyi seurakunta.  Syvennyimme Aabrahamiin ja siihen miten hänen kautta siunaus tuli KAIKILLE PERHEILLE (1 Moos 12:1-3)

1. OVI PERHEESI SIUNAUKSEEN ON LÄHTEÄ
*Sana LÄHTEÄ mainitaan 3x ->1 Moos 12:1-5.  Se mainitaan myös Hep 11:8. Kutsuuko Jumala sinua lähtemään ja jättämään uskossa jotain taaksesi (perintö joka ei tuo siunausta) jotta saat sen mitä sinulle ja perheellesi on luvattu?

2. OVI PERHEESI SIUNAUKSEEN ON SE ETTÄ PELASTUSSUUNNITELMA ON PERHEESI KESKIÖSSÄ
*Iisakin uhraaminen Jeesuksen ristinkuoleman esikuvana
*Sillä minä ja minun perheeni palvelemme Herraa
*Opetuslapseuttamisen vahvistaminen perheissä(1 Moos.18:19, 5 Moos.11:18-24)
*Niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa, niin miesten tulisi RAKASTAA vaimojaan ja vaimojen KUNNIOITTAA miestään. (Ef 5:25-35)
*Jeesus tarvitsi palvelelutehtävän alussa 2 asiaa: Pyhän Hengen voiman ja puhutun siunauksen Isältään.(Luuk 3:22) Rakastaa lapsia: sanat & teot
*Rukoustaistelut/voitot
*Uskon isien nostaminen/ hengellinen perheenpää
*Family first->Jesus first
*“Jeesus ei halua olla sun naapuri. Hän haluaa elää sun kodissasi. Hän koputtaa sun ovellasi.”
*Vain astumalla lammasten OVESTA, tuut osaksi tätä perhettä. Egyptissä israelilaisten perheiden piti uhrata vuoden ikäinen virheetön lammas jonka verta piti sivellä OVIEN karmiin jotta esikoislapset pelastuivat. Lammasten oven kautta meitä kutsutaan paimentaa omia perheitämme, pääpaimenen alla.(Joh 10:1-18)
*Hän kutsuu uudelleenrakentaa niinkuin Nehemia uudelleenrakensi Jerusalemin kaupungin muurit. Vihollinen pääsi hajotetusta muurista sisään ja ulos miten tykkäsi. Vihollinen pääsee helpommin hajottamaan rikkinäisiä perheitä. Voimme sanoa kuten Neh 4:14 “Meidän Jumalamme sotii puolestamme.” ja tehdä valinta: Do we fight with/for our family?

3.OVI PERHEESI SIUNAUKSEEN USKON KAUTTA, EI OMAN KONTROLLIN KAUTTA

*Voimme yrittää laskea tähdet itse(1 Moos.15:5-6) Aabraham yritti itse ja sai lapsen vaimonsa orjattaren Haagarin kanssa. Mutta Jumala joka puhui maailmankaikkeuden, puhui Saaran kuolleeseen kohtuun.(Hep 11:11-12)

Famin yhteyspäivä ja kastejuhlaa saimme viettää su 25.8 Kipinäniemessä. Seurakuntamme uusiksi jäseniksi tuli Joakim Wall ja Elina Partanen. Elinan miehen siunaamme seurakunnan jäseneksi Famissa su 8.9. Kastehetki oli taivaallinen. Pyhä Henki oli läsnä. Koko päivä oli siunattu kaikinpuolin. Vietimme yhdessä ehtoollista, olimme Sanan äärellä, rukoilimme ja ylistimme yhdessä. Järveen pääsi pulahtamaan saunasta. Perinteeksi muodostunut nyyttäriperiaate toi taas herkkuja yhteiseen pöytään. Yhteys oli käsinkosketeltavaa.

FAMIN SOLUT

Solut ovat iso osa Famin Dna:ta. Haluamme että solut ovat jokaisen Familaisen viikon kohokohta. Meillä on tällä hetkellä 7 solua jotka kokoontuvat joka viikko.   Soluja on erilaisia. On miesten ja naisten soluja, sekasoluja sekä Famin mamit ja minit. Lisätietoja saa laittamalla Jonnalle viestiä 0449017092. Solunjohtajat kokoontuivat taas tuttuun normaalin tapaan kevään alkuun (seuraavan kerran taas syksyllä).  Famin solukoordinaattorin lisäksi muodostui marraskuussa oma solutiimi jotta solutyötä voimme kehittää vielä laajemmin ja tehokkaammin.

FAMIN SYKSY

FAMIT sunnuntaisin klo 16 osoitteessa kasarmikatu 3

su 11.8 / 8.9 & 22.9 / 13 & 27.10/ 17.11 & 24.11 / 1.12 & 8.12

FAMIN OLKKARIT  (Sisällöltään hyvin erilaisia, matalan kynnyksen paikkoja kutsua ystäviä.  Välillä lautapelejä, taidetta…)

su 29.9 / 6.10 / 3.11  klo 16

FAMIN YHTEYSPÄIVÄT/KASTEJUHLAT

Famin yhteyspäivä/kastejuhla su 25.8 klo 13 alkaen (Kipininäniementie 42, Hml)

KOKO SEURAKUNNAN YHTEISET TAPAHTUMAT/JUMALANPALVELUKSET

Seurakunnan yhteinen rukous- ja paastoviikko 27.8.-1.9. Ti, ke ja to klo 18 rukousilta. Su 1.9 klo 16 Jumalanpalvelus yhdessä koko seurakuntana. (Turuntie 12)

Koko seurakunnan Joulujuhla su 15.12 klo 15 (Turuntie 12)

Ota meidät seurantaan myös Instagramissa ja Facebookissa: https://www.instagram.com/minunfam/ https://www.facebook.com/minunfam. Siellä voit seurata tarkemmin opetuksien tiivisteitä, ajantasalla olevaa infoa ja kuvia Famista.

Fam kids on 2x kuussa aina jumalanpalveluksen yhteydessä. Happy sunday on (3-8 vuotiaille) https://www.instagram.com/minunfamkids https://www.facebook.com/minunfamkids ja P.O.P-ikäisille (9-12 vuotiaille) on myös omaa pientä ohjattua toimintaa.

TÄSSÄ KOKO KEVÄÄN FAMEISTA KUVA SALDOA: